Lorania
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Lorania

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Eefcatjee (Aida)

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Eefcatjee (Aida) Empty Eefcatjee (Aida) Ma Kesä 18, 2012 8:56 am

Aida

Aida
Pääjehu

EEFCATJEE
Eefcatjee (Aida) Makkaraaaaa

K u t s u t a a n - Eefje
S u k u p u o l i - tamma
I k ä - 5 vuotta
S ä k ä - 169 cm
L a u m a - Rodwor
A s e m a – laumalainen
P e r i m ä – 75% rodwor, 15% chadra

Keskimmäinen siskoista on kaunis mutta lutka
Se pyörittelee yhtälailla miestä sekä naista
Lutka tässä tapauksessa vahvaa tarkoittaa
ja hyvänmaun komitea kiemurrella saa, saa, saa


ULKONÄKÖ
Eefje on rodworiksi hivenen poikkeava. Ensinnäkin tamman pohjaväri on minttu. Ylemmäs, kohti selkärankaa mennessä väri muuttuu kirkkaan myrkynvihreäksi, ja mitä alemmas jalkoihin mennään, muuttuu väri tumman turkoosin kautta mustaksi. Mustaa on myös tamman kasvoilla oleva läsi ja kuonopilkku. Muuten rodworin kasvot ovat tummanturkoosit. Eefje onkin tunnettu kauniista kasvoistaan ja veistoksellisista piirteistään. Tamman ehkä huomiotaherättävin piirre on korvista aina takamukseen kulkevat pitkät, mustat ja viillosmaiset raidat. Eefjellä on muuten pitkät ja runsaat jouhet, mutta harja lyhenee lähes pelkäksi sentinmittaiseksi sängeksi mitä lähemmäs kuljetaan kohti säkää. Hivenen kihartuvat jouhet ovat iloinen sekamelska elävää ja vaihtelevaa viininpunaista. Tammalla on sopusuhtaiset ja sirot siivet, joiden rangat ovat mintunvihreät ja kalvot turkoosit. Siivet ovat hyvin ketterät ja käytännölliset, mutta nuoresta iästään johtuen Eefje ei ole oppinut vielä lentämään aivan puhtaasti. Maassa tamma puolestaan on ketterä kuin mikä, kiitos sukkulamaisen ja jäntevän ruumiinrakenteensa. Tamma on sekä nopea että kestävä, ja siksi taittaa mielellään pitkiä matkoja jalan. Askeleet tammalla on kauniin joustavat ja kissamaiset. Rumaksikaan pikkutammaa ei voi haukkua, huomio ja katseet on taattu kuitenkin jo erikoislaatuisella ulkonäöllä, jota Eefje kyllä osaa käyttää edukseen.

Ei mulla ole montaa miestä ollut
kun oon vähän vaikee ja hieman ehkä itsekäs
monesti mä olen sitä pohdiskellut
hitossako täytyy olla niin ärhäkäs


LUONNE

Nuoresta iästään huolimatta Eefjestä on kasvanut äärimmäisen älykäs nuori neiti. Ikävä puoli on se että tamma käyttää harvoin järkeään oikein. Tamma on äärimmäisen huomionkipeä ja tylsistyy helposti. Siksi tamma kaipaakin jatkuvasti itselleen uusia seikkailuja, ongelmia ja pattitilanteita, joissa itse on osana. Muiden kiusaaminen ja huijaaminen on muodostunut Eefjelle suorastaan elämäntavaksi, josta se ei pääse, eikä sen puoleen haluakaan päästä irti. Tammasta on ainoastaan hauskaa että sen yllä on huomiohuoran ja ärsyttävän diivan maine, joka onkin huolella ja suurella työmäärällä ansaittu. Eefje on pohjimmiltaan hauskaa ja kuplivaa seuraa, jos vain haluaa olla. Terävän älynsä ja ulkoisten avujensa avulla tamma on tottunut saavuttamaan vaikkapa kuun taivaalta. Lisäksi tammalla on järkkymätön ja periksi antamaton asenne, joka osaltaan on auttanut pikkuteiniä eteenpäin maailmassa.

Uteliaisuus on myös yksi tamman hallitsivimmista luonteenpiirteistä. Sitä kiinnostaa lapsekkaan kovasti, miten muut käyttäytyvät ja reagoivat, jos tamma itse käyttäytyy tietyllä tapaa. Eefje ikään kuin jatkuvasti tekee tutkimusta maailmasta ja muista ja nauttii suunnattomasti saadessaan jonkun käyttäytymään tietyllä tavalla. Tästä syystä Eefjestä on hyvää vauhtia kehittymässä äärimmäisen taitava manipuloija, joka ei kaihda keinoja.
Tammalle on jostain syystä kehittynyt teräksinen itseluottamus, ja vaikka joskus mintuvihreä sattuisikin epäonnistumaan, tamma kuittaa sen huumorilla tai pelkkänä totuutena ja jatkaa välittämättä matkaa. Eefjeä syytetään usein tunteettomaksi kivikasvoksi, mutta sitä tamma ei suinkaan ole. Pokerinaaman takana tamma pelkää itseään ja kyllästymistä. Eefje nimittäin pelkää että jos joskus joku sattuisikin merkitsemään tammalle enemmän kuin mitä keskiverto tallaaja, tamma kyllästyisi tähän ja heittäisi menemään. Salaa tamma kaipaa itselleen vertaista keskustelukumppania, jolle voisi purkaa huolensa ja murheensa ilman pelkoa, että joutuu hylätyksi siitä syystä.

Siksi Raidallinen ei halua olla kenenkään varassa, se haluaa pärjätä yksin maailmassa. Peittääkseen heikkoutensa, tamma hukuttaa tunteensa ärsyttävän pikkudiivan taakse ja jatkaa samaan malliin, kunnes käy köpelösti. Sillä Eefje itsekin fiksuna tyttönä tietää, että jossain vaiheessa tulee raja vastaan ja joku pistää hanttiin, mutta että milloin tämä aika koittaa on mysteeri. Siihen saakka Eefje jatkaa pikku pelejään ja nauttii siitä.
Mä olin hetken, valmis kuolemaan
tai edes vähän romahtamaan, mutta minähän en pillitä,
en ainakaan
ennen pimeää.


MENNEISYYS

Eefcatjee ei ole keskiverto pulliainen, sillä se syntyi Chadrojen edellisen neuvonantajan, Evor Nopsasulan, puolison, eli senhetkisen neuvonantajan emälle, Hautalinnulle. Eefje oli myös siitä harvinainen tapaus, että tammalla on kaksoissisko, mutta jonka olemassaolosta Eefjellä ei ole harmaintakaan aavistusta. Eefje ei suinkaan ollut yhtä toivottu kuin velipuolensa Leweth Sulankantaja, sillä hänen isänsä ei ollutkaan vihreä Nopsasulka vaan pelätty rodwor Revolt, joka onnistui viettelemään herkän Hautalinnun. Hautalintu ei kuitenkaan ollut missään nimessä älytön romantikko, vaan tiesi ettei Revolt oikeasti kyennyt tarjoamaan sen kaipaamaa lämpöä ja suojelusta, vaan leikitteli tiikeriraidallisellaan niin kuin monen monella muullakin tammalla. Niimpä oranssiraita ei yllättynyt pätkääkään kun Revolt katosi saatuaan mitä halusi Hautalinnun vatsan alkaessa kasvaa. Paniikissa Hautalintu, jonka piti varjella sekä omaa, että nauvonantajapuolisonsa mainetta, ei keksinyt muuta vaihtoehtoa kuin eristäytyä, ettei kukaan huomaisi sen tiineyttä. Juuri ennen eristäytymistään Hautalintu sai tietää Evorin kuolleen sodassa. Murtunut tamma piileskeli yksinäisyydessään sademetsässä ja synnytti vihdoin äpäräkaksosensa, joista toinen, Eefje, kaikeksi epäonneksi muistutti aivan liikaa rodworia. Ainoa, mikä muistutti emän chadraverestä oli vaalea pohjaväri ja suoraan emältä perityt tiikerinraidat. Hautalintu itsekin itse asiassa oli ollut epätoivottu äpärä, hylkiön ja chadran jälkeläinen, eikä halunnut jälkeläiselleen samaa kuin mitä se oli itse saanut nuorena kokea. Toistellen itselleen ”Näin on parasta.” Hautalintu kuljetti toisen varsoistansa rotkon toiselle puolelle, rodworien maille, ja hylkäsi pikkutamman, pakottaen itsensä uskomaan että pikkuisella olisi ollut minkäänlaiset mahdollisuudet selvitä yksin. Hautalintu palasi chadraksi kelpaavan varsansa luo, nimesi tuon kaksiosaisesti niinkuin neuvonantaja suvun varsat nimetään, ja uskotteli maailmalle, että varsa oli juuri kuolleen neuvonantajan.

Eefjen mahdollisuudet selvitä muuttuivat hetkessä, sillä vain tuntia hylkäämistä myöhemmin varsan löysi tuon oma täti, Revoltin sisko. Siinä missä Eefje muistutti emäänsä, muistutti tuo myös Querrierin veljeä. Arvaten suurimman osan pikkuvarsan tarinasta oikein Que päätti ottaa veljentyttärensä hoitoonsa.
Querrier ei missään vaiheessa esittänyt olevansa Eefjen emä, ja välittömästi kun varsa oli tarpeeksi vanha ymmärtämään, Querrier kertoi sen mitä tiesi. Eefje kasvoi ja Que-täti muuttui tammalle rakkaimmaksi henkilöksi maan päällä. Uteliaana kuitenkin Eefje lopulta erosi tädistään ja pelastajastaan ja alkoi selvitellä taustojaan. Pienen kaivelun ja salapoliisintyön jälkeen tamma sai selville tarpeeksi ja hämmästyi saadessaan tietää että itse asiassa oli niinkin korkea-arvoisen henkilön, kuin chadrojen neuvonantajan, itse suuren Leweth Nopsasulan, puolisisko.

Kesti hetken aikaa ennekuin Eefje antoi itselleen luvan olla niin häikäilemätön, kuin mitä se halusi olla. Tuntien katkeruutta hänet hyljännyttä emäänsä kohtaan nuori tamma loikkasi onnistuneesti vain nelivuotiaana chadrojen maille, etsi käsiinsä biologisen emänsä ja kertoi tälle kiltisti olevansa olemassa. Hautalintu ymmärsi välittömästi, että tytär oli tullut tänne vain kosto mielessään ja kysyi, mitä nuorikko halusi. Eefje selvitti tyytyväisenä, että Hautalinnun oli kerrottava kaikille typerästä pikku syrjähypystään, Eefjestä, tai Eefje paljastaisi itsensä aivan oma-aloitteisesti.

Hautalintu tiesi, että kyseessä ei ollut vain se, että tamma itse karkoitettaisiin hylkiöksi, vaan luultavasti myös Lewethin maine menisi neuvonantajana. Terävänä tammana kuitenkin Hautalintu ymmärsi, ettei Eefje tiennyt mitään kaksoissiskostaan. Eefje oli ollut hyvin nuori kun Hautalintu oli sen hyljännyt, eikä tieto kulkenut Loraniassa niin nopeaa, että rakkaalle Melialle olisi koitunut välitöntä vaaraa. Chadrojen tilanne laumojen välisessä sodassa oli muutenkin huono ja koko lauma hajanainen, joten viimeisenä tekonaan Hautalintu yritti tehdä sen, mitä oli salaa toivonut tapahtuvan jo silloin kun jätti mintunvihreän yksin rodworien alueille.

Eefje laittoi viattomasti muutaman huhun kiertämään, näyttäytyi oikeissa paikoissa oikeaan aikaan ja kaikki oli valmista: Hautalintu oli kuollut turhaan, eikä ollut edes nyt paikalla puolustamassa neuvonantajaa huhuilta tai kieltämässä tekemisiään. Leweth joutui huonoon huutoon emänsä kuoltua, luopui neuvonantajanpaikastaan ja katosi. Huhut kertovat tuon hakeutuneen hylkiöiden maille ja tehneen siellä itsemurhan. Kukaan ei kuitenkaan ole löytänyt todisteita orin kuolemasta, ja on mahdollista että entinen neuvonantaja olisi vielä elossa.
Eefje oli tyytyväisempi kuin koskaan ja ansainnut maineensa chadrojen neuvonantaja-suvun hoitelijana. Asia, jota Eefje kuitenkaan ei ole edes pystynyt ottamaan huomioon, on se, että miten tämän oma kaksonen, Melia Kaunosulka, suhtautuu siskonsa tekemisiin.

Keskimmäinen sisko kysy humalansa takaa
Ole sinä hiljaa vastas nuorimmainen sisko
Itse olet horoperse pahimmasta päästä
Koko suku tuijotti ja sitten lasi särkyi


PELIT

Särkyneitä sydämiä kaikkialla tallaat missä kuljetkaan
Tee jotain tolle sun päälles


SUHTEET
isä: r. Revolt
emä: c. Hautalintu (Lorania 1.0)

kaksonen: c. Melia Kaunosulka, jonka olemassaolosta ei tiedä.
isovelipuoli: h. Leweth Sulankantaja
isovelipuoli: c. Jaromir (Lorania 1.0)
isosiskopuoli: r. Ceylonition

täti ja ottoäiti: r. Querrier (Lorania 1.0)
enopuoli: r. Heath (Lorania 1.0)

KUVAT
Eefcatjee (Aida) Pikkueefje
Kuvien tekijät järjestyksessä: © Dreamer

OIKEUDET
Kuva, tekstit & hahmo: ©Aida
Lyriikat: © Scandinavian Music Group (Kaunis Marjaana), Anna Eriksson (Kissa kuumalla katolla), Samuli Putro (Kolme sisarta), Don Huonot (Riidankylväjä)
Kuvat-osion alapuolella kuvakkeilla linkitetyt kuvat ©Aida, linkin "©Pelaaja":n takana olevat kuvat ©tekijänsä

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa